tirsdag 12. februar 2013

Fargerikt teppe

Mønster: Bestemorsruter
Garn: Vestlandsgarn fra Gjestal
Pinne: 4
Vekt: 450 gram (ca)

Jeg er endelig ferdig med lappeteppet til lillegutt som jeg begynte på i oktober. Det var ment som et "one a day"-prosjekt,men det røyk vel andre uka. Det ble lagt til side til fordel for mer spennende prosjekter, og tatt fram igjen nå for et par uker siden når jeg gikk litt lei høstgenseren.

Jeg har prøvd meg på en ny måte å hekle på, der man hekler lappene sammen underveis, istedenfor å sy eller hekle alle lappene sammen til slutt. Det gikk veldig fint! Det var morsomt og gikk kjapt. Heretter skal jeg alltid hekle lappeteppene mine sammen på den måten.


Teppet er heklet i spreke farger for å matche resten av interiøret på lillegutts rom. Det er heklet i Vestlandsgarn, ikke det mykeste garnet, men det var passe tykt og hadde sterke, flotte farger i de fargene jeg var ute etter.


Tanken var å ha teppet som sengeteppe på senga til lillegutt. Det ble nok litt i minste laget for det, men det gjør ingenting. Lillegutt bryr seg hvertfall ikke enda. Han syns bare det var veldig fine farger...

I neste innlegg kommer det litt flere bilder fra rommet til lillegutt. Litt sånn før og etter-bilder blant annet, og jeg advarer på forhånd mot bilderas...

6 kommentarer:

  1. Wow, dette ble knallstilig! Herlige farger:)

    SvarSlett
  2. Fargerikt og fint. Lurte på om eg skulle ta med meg babyull til syden på fredag. Så kunne eg hekla ruter..... eg får sjå, sikkert andre ting som er meir spennande å strikke....

    SvarSlett
  3. Så fint det var! Gleder meg til å se flere bilder fra lillegutt sitt rom;)

    Klem

    SvarSlett
  4. Ååååå så herlige farger!! Kjempefint teppe!
    Fikk lyst til å hekle jeg nå....
    Blir spennende å se flere bilder, sterke farger er fint på barnerom.

    SvarSlett
  5. Kjempefint teppe! Friske, herlige gladfarger :)

    SvarSlett
  6. Friske, fine farger gjør seg i et babyteppe! :)

    SvarSlett